Wedstrijd verslag Rijssen 1 – S.C. Raalte 1

Afgelopen donderdag 14 november is Raalte 1 op bezoek geweest bij Rijssen 1. Deze achttallen wedstrijd zullen we hopelijk niet zo heel lang herinneren. Aangezien een 1.5 – 6.5 verlies is geen mooie eerste resultaat is van het seizoen. Daarentegen waren de wedstrijden wel erg interessant!

De enige die gewonnen heeft is onze debutant, Jan-Willem Lingeman. Met mooi en ook zeer interessant wist hij de overwinning te behalen. Het halve punt is door Ferald binnengehaald, tijdens een knotsgekke partij zijn ze uiteindelijk gekomen tot remise.

De rest had minder mooi resultaat, maar dat betekent niet dat ze minder speelden! Martijn stond een paard voor, echter hij werd door de koningsstelling heen gedrukt. Bij Arjen’s partij duurde het 117 minuten voordat het eerste stuk werd geslagen.  Harmen en Gerrit Jan hadden er meer moeite mee, Harmen raakte snel een loper achter en Gerrit Jan delfde ook vrij snel het onderspit. Jan had een erg sterk centrum tegen hem wat uiteindelijk hem opbrak. Rein trok uiteindelijke ook aan het kortste eind.

Hopelijk gaat het de volgende wedstrijd beter! En winnen we met 6.5 tegen 1.5!
Die ronde is op