Einde seizoen 2020-2021

Het bestuur van de Schaakclub Rijssen heeft besloten om dit seizoen geen clubavonden meer te organiseren.

Gelukkig gaat het met de coronapandemie eindelijk de goede kant op (minder besmettingen c.q. ziekenhuisopnames)  en ook heeft de overheid al enkele corona-maatregelen afgebouwd. Maar aangezien het inmiddels eind mei is, hebben we besloten om het seizoen 2020-2021 desondanks als beëindigd te beschouwen. Ook al omdat het hooguit om 1 of 2 clubavonden zou gaan.

Wel gaat het bestuur er vanuit dat er in het nieuwe seizoen (2021-2022)  weer onder redelijk normale omstandigheden kan worden geschaakt. De 1e clubavond is, weliswaar onder voorbehoud, dan ook vastgesteld op donderdag 26 augustus. Dit geldt voor zowel de jeugd als de senioren.

Onze online-club op Lichess.org (onder de naam S.C. Rijssen) heeft inmiddels 36 leden. Elke donderdag wordt er een toernooi klaargezet, waar ook Rijssenaren die geen lid zijn van de Schaakclub aan mee kunnen doen. Bij voldoende animo zal dit in de zomermaanden gewoon door kunnen blijven gaan.

Het bestuur wenst alle schaakliefhebbers een fijne zomer toe, waarin we steeds meer naar het “oude normaal” zullen gaan. We hopen iedereen in goede gezondheid eind augustus te kunnen ontmoeten in ’t Honk aan de Rozengaarde.