Rijssen Online Kampioen !!

Het online-schaakteam van de Schaakclub Rijssen is afgelopen zaterdag kampioen geworden van de 6e klasse A, in de allereerste door de K.N.S.B. georganiseerde online-competitie voor clubteams op chess.com. Door 2 overwinningen in ronde 7 en 8 zijn de Rijssenaren, met nog 1 ronde op het programma, niet meer in te halen door de concurrentie.

In ronde 7 was EGS  2 (Eerste Goirlese Schaakclub) de tegenstander. Al snel bleek dat de mannen uit Brabant een maatje te klein waren en de Rijssense overwinningen volgden elkaar snel op. Jan Willem Timmerman, Arjen Kruimer, Max Hoekstra, Martijn van den Belt en Maarten Meulenkolk zorgden uiteindelijk zelfs voor de maximale 10-0-score!

Het kampioenschap was hiermee binnen handbereik gekomen. Een remise in ronde 8, waarin De Vughtse Toren de tegenstander was, zou al voldoende zijn. Maar daarvoor hadden de Rijssenaren de computer op  een winterse zaterdagmiddag niet aangezet. Want ook deze tegenstander werd eigenlijk geen moment hoop gegeven op een positief resultaat en wederom werd het 10-0! Jan Willem, Arjen, Matthias Kruimer, Martijn en Jan-Geert Meulenkolk waren verantwoordelijk voor deze monsterscore.

8 rondes gespeeld, een maximale score van 16 wedstrijdpunten en maar liefst 59,5 bordpunten: Rijssen was duidelijk de sterkste in deze klasse. De 9e en laatste ronde (Rijssen is dan vrij) staat voor zaterdag 27 februari op het programma. Aansluitend is er dan een virtuele prijsuitreiking, waarbij teamleider en initiator Matthias Kruimer een DGT-3000-schaakklok digitaal in ontvangst zal nemen.

Maar bovenal is deze prestatie een mooie opsteker voor de club. Zeker nu de traditionele clubavond (met interne/externe competitie, beker- en snelschaaktoernooi, schaaklessen, jeugd en senioren, schoolschaaktoernooi enz. enz)  al zo lang vanwege corona niet door kan doorgaan. En het geeft ook nog maar weer eens aan dat de Schaakclub Rijssen ondanks de tegenslagen van 2 seizoenen nog springlevend is!

Proficiat aan de schakers die deze prestatie hebben neergezet!

Voor de liefhebbers zijn alle verrichtingen (ook op individueel niveau) te raadplegen via de volgende link:  https://knsb.netstand.nl/rounds/view/1712.