Koninklijke onderscheiding Dick van Losser

Gisteren werd bekend dat ons bestuurslid, Dick van Losser,  een Koninklijke onderscheiding heeft ontvangen.  Hij werd door de burgemeester van Rijssen-Holten, Arco Hofland, hiervan telefonisch op de hoogte gebracht. Vanwege jarenlang vrijwilligerswerk als organist en administrateur van de Gereformeerde Gemeente Wierden én als bestuurslid van de Schaakclub Rijssen is Dick benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.  De officiële uitreiking kon in verband met de corona-maatregelen gisteren helaas niet doorgaan, dit zal op een later moment  in het jaar alsnog gebeuren.

Als Schaakclub Rijssen zijn we uiteraard ook een beetje trots op deze in onze ogen verdiende onderscheiding.  Dick heeft zich door de jaren heen zeer verdienstelijk gemaakt voor onze club. Vooral als penningmeester, maar ook als secretaris. En als de nood aan de man was, vervulde hij gewoon beide functies tegelijk!

Zoals bekend is het seizoen van onze club inmiddels afgesloten, maar vanaf deze plek willen we Dick toch al vast feliciteren. En t.z.t., als de omstandigheden het toelaten, zullen we hem op de club  alsnog in het zonnetje zetten. Want wellicht is deze Koninklijke onderscheiding ook een stimulans voor anderen.

Via  https://www.rijssen-holten.nl/actueel/nieuws/lintjesregen-in-rijssen-holten-2020  kunt u de motivatie nalezen en een YouTube -filmpje bekijken.