Kampioenen gehuldigd

Op de goedbezochte ledenvergadering blikte de Schaakclub Rijssen terug op het afgelopen seizoen.De voorzitter, Jan Brinkman, deed o.a. melding van de belangrijkste lopende bestuurszaken op dit moment:- vernieuwing/vervanging van de website;- de voorbereidingen voor de Lierenshop-Schaaknacht;- on-line schaaklessen voor senioren;

– het digitaliseren van het papieren archief;

– schaaklessen op de Wilhelminaschool;

– verplaatsing schaakpleintje in het centrum van Rijssen.

Hierna nam de jeugdleider, Martijn van den Belt, het woord. De jeugd heeft een goed seizoen achter de rug, zo kon hij mededelen. Zo werd er op verschillende niveaus schaakles gegeven en hebben 13 jeugdleden een examen gemaakt (uitslagen nog niet bekend). In de interne competitie over 28 rondes bleek Arjen Kruimer voor de 3e keer op rij de sterkste, gevolgd door zijn broer Matthias Kruimer en Max Hoekstra. Het jeugd-snelschaakkampioenschap werd gewonnen door Diederick Hasse en Matthias Kruimer schreef het bekerkampioenschap op zijn naam. Het A-team van de Schaakclub Rijssen (Arjen Kruimer, Matthias Kruimer, Jan-Geert Meulenkolk en Diederick Haase) leverde een bijzondere prestatie, door kampioen te worden van de S.B.O.-jeugdclub-competitie. Tot slot wist hij te melden dat er ook in het afgelopen seizoen weer een Schoolschaaktoernooi is georganiseerd, dat werd gewonnen door de Julianaschool. Op zaterdag 8 juni sluit de jeugd het seizoen af met een uitje en de prijs- en diploma-uitreiking

Ook de wedstrijdleider-senioren, Jan Smit, kon terugkijken op een prima seizoen. Zo was er een goede opkomst tijdens de clubavonden, werd er extern goed gepresteerd en waren er ook bij het snelschaak- en bekerkampioenschap meer deelnemers dan vorig jaar. Jan Brinkman werd clubkampioen door de onderlinge competitie te winnen, Harmen Vosman werd 2e en jeugdlid Jan-Geert Meulenkolk (1e jaar bij de senioren!) eindigde als 3e. Het bekerkampioenschap werd door oud-clublid Egbert Stegeman gewonnen en Jan Brinkman schreef het snelschaakkampioenschap op zijn naam. Ook dit seizoen was de competitie weer opgeknipt in 5 periodes, met in elke periode een andere winnaar: Jan Brinkman, Harmen Vosman, Jan-Geert Meulenkolk, Lesley Brummerlaar en Sander Koster. Het 8-tallenteam van de Schaakclub eindigde in de 2e klasse van de S.O.S.-competitie op een keurige 4e plek in de middenmoot en het 4-tallenteam (Rick Beltman, Wim van de Maat, Gerben Smit en Marinus Waanders) legde zelfs beslag op het kampioenschap in de 5e klasse.

Tijdens de rondvraag werd er nog melding gemaakt van de prestaties tijdens het veteranenkampioenschap in Borne, waar Rijssen al jaren prima wordt vertegenwoordigd door een 8-tal leden/oud-leden.

Op zaterdag 1 juni zullen de leden van de Schaakclub Rijssen het seizoen echt afsluiten met een gezellige middag/avond, waar de organisatie verder geen mededelingen over wilde doen.

Het nieuwe seizoen gaat weer van start op donderdag 5 september.