Grote Schaakstukken in gebruik genomen

De Schaakclub heeft afgelopen zaterdag de nieuwe grote schaakstukken officieel in gebruik genomen.

De oude stukken waren aangetast en beschadigd  door weer en wind en gebruik. Reden voor ons jeugdlid Jurian Brinks, om in het kader van het Projectenfonds een oproep te doen aan  de RABO-bank Rijssen-Enter voor een financiële bijdrage. Tot zijn (en onze) grote vreugde  zag ook de RABO-bank het maatschappelijke belang van schaken wel in en stelde een cheque ad. € 430 beschikbaar. Voldoende om de wens van Jurian (en de schaakclub) in vervulling te laten gaan en afgelopen zaterdag werd er voor het eerst mee geschaakt op het grote schaakplein in het centrum van Rijssen (Haarstraat).

De eerste zet werd gezamenlijk uitgevoerd door Jurian en Hans Brinks van de RABO-bank (toevallig een oom van Jurian). Vervolgens werd er door enkele jeugdleden nog een aantal partijen gespeeld.

Uiteraard is het de bedoeling dat er in de toekomst veelvuldig wordt geschaakt met de grote stukken.

Foto’s, helemaal boven: een aantal jeugdleden achter het bord, met helemaal links jeugdleider Martijn van den Belt, 4e van links Jurian Brinks en helemaal rechts Hans Brinks van de RABO-bank.

Op foto 2 doet Hans Brinks de eerste zet en uit de volgende foto’s blijkt, dat er al gelijk fanatiek werd geschaakt.