Rijssen doet nieuwe poging in JCC Meesterklasse A

Ook dit seizoen heeft Schaakclub Rijssen zich ingeschreven voor het hoogste landelijke niveau bij de JeugdClubCompetitie. In categorie A (2003 en later) wordt er geprobeerd een beter resultaat neer te zetten dan vorig seizoen. Destijds werd besloten na één speeldag de competitie stil te zetten en bleef het team niet voldaan achter met 1 matchpunt uit 3 wedstrijden, zie: https://www.schaakclubrijssen.nl/2020/10/16/rijssen-a-krijgt-schaakles-maar-geen-pak-slaag-in-buitenpost/

Gelukkig wordt er dit jaar, ondanks de beperkingen die nog gelden, door de KNSB geprobeerd de draad weer op te pakken. Deze kans wordt door jeugdleden Matthias Kruimer, Diederick Haase, Max Hoekstra en de gebroeders Meulenkolk met beide handen aangegrepen, zeker nu er sprake is van gratis deelname. Het zal de laatste editie zijn voor de spelers, op Maarten na, aangezien ze allen in 2003 geboren zijn en dit jaar al 18 zijn of nog zullen worden.

Er wordt gespeeld op drie zaterdagen: 2 oktober, 13 november en 11 december. Elke speeldag bestaat uit poules van 4 teams en elke poule heeft een eigen speellocatie. Zodoende speel je 3 wedstrijden, aangezien je dan elk aanwezig team getroffen hebt. Het speeltempo is vastgesteld op 55 min +10sec increment vanaf de eerste zet.

Al over drie weken is het zover en de formatie waarin aangetreden gaat worden is ook al bekend. Max Hoekstra is verhinderd en zal de eerste speeldag aan zich voorbij moeten laten gaan. We hopen op een mooie dag en uiteraard enkele spectaculaire kunststukjes!

JGM