We gaan weer beginnen……

Zoals bekend werd op donderdag 12 maart het schaakseizoen 2019-2020 abrupt afgebroken vanwege een wereldwijde epidemie.  Daar is al heel veel over gesproken en geschreven. En dat zal ook nog wel even doorgaan, want we zijn er nog niet klaar mee.  Desondanks gaat de Schaakclub Rijssen proberen  om het seizoen 2020-2021 zoveel mogelijk normaal van start te laten gaan.

Om te beginnen houden we op 1 september een algemene ledenvergadering.  Het bestuur zal dan aangeven hoe we zo corona-proof-mogelijk aan het seizoen willen beginnen, wat we wel gaan doen en welke activiteiten we voorlopig niet zullen organiseren. D.w.z. schaken op 1,5 meter afstand , waarbij uiteraard ook de hygiëne hoog op de agenda staat. In overleg met de beheerders van ’t Honk, onze vaste schaaklocatie, zijn er diverse corona-maatregelen getroffen om dit te bewerkstelligen. Wij denken dat het mogelijk moet zijn om de clubavonden op een verantwoorde manier te kunnen opstarten.

Op donderdag 3 september beginnen we vervolgens met de 1e ronde voor de onderlinge competitie. Aan de opzet van deze competitie en het reglement is niets gewijzigd, dus net als altijd spelen we volgens een aangepast Keizer-systeem en is het speeltempo 1,5 uur voor de gehele partij.

De jeugdafdeling gaat  een week later van start, op donderdag 10 september. Ook de jongeren zullen dan eerst worden bijgepraat over de corona-maatregelen en daarna zal ook voor hen de onderlinge competitie van start gaan.

Schakers met interesse voor onze gezellige vereniging kunnen contact opnemen met de voorzitter (Jan Brinkman, 06-13412458), de wedstrijdleider senioren (Jan Smit, 06-21262178) of de jeugdleider (Sander Koster, 06-31997504).